13.5.2012 Historická lesná úvraťová železnička
Milí kukatelia, s pocitom radosti vám oznamujem, že sa mi včera splnil prvý z troch koľajových snov. Podarilo sa mi totiž v rámci "koľajovej turistiky" prejsť ostávajúcu časť Kysuckej úvraťovej železničky (pred mesiacom bola trať ešte pod snehom). Podval za podvalom som vystúpal zo Skanzenu až do sedla Beskyd (930 m.n.m.) na Oravskej strane. Keď k tomu prirátam úsek trate Vychylovka - Skanzen, ktorý som prešlapal v apríli, môžem vám ponúknuť kompletný foto pohľad na celú kysuckú časť lesnej železničky od stanice Kubátkovia vo Vychylovke, cez stanice Skanzen a Chmúra, cez päť úvratí až do stanice Beskyd v rovnomenom sedle na Oravskej strane, odkiaľ trať pokračuje ďalej do stanice Tanečník. Túto časť si ale už nechávam na jeseň, alebo až na cez rok.
Mojim druhým snom je prejsť celú trať ešte raz, ale tentoraz v polohe sedmo za parným rušňom, ktorý dnes premáva iba na úseku Skanzen - Chmúra - 2. úvrať a späť. Ak si pozriete obrázky, uvidíte, že na trati sa usilovne pracuje a skupina nadšencov to isto skoro dotiahne do víťazného konca. Len aby opäť nezasiahla vyššia moc...
No a tretí sen je už skôr modelársky ako koľajový, lebo po dokončení "dedovho enka" sa chcem pustiť no nového projektu, kde motívom bude práve lesná železnička. Ale o tom až o niekoľko rokov... Už dnes si však môžete pozrieť na rajčeti tri albumy a získať tak lepšiu predstavu o tom - o čom tu vlastne točím...
HLÚŽ Kubátkovia - Skanzen >>> HLÚŽ Skanzen - Chmúra >>> HLÚŽ Chmúra - Beskyd >>>